Utylizacja płyt azbestowych - 2024
Informujemy, że Gmina Baranowo zakończyła w 2024 r. realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Baranowo”.
Wiosną 2024 roku Gmina Baranowo złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie utylizacji azbestu w ilości 90,0 ton.
Na taką ilość mieszkańcy gminy złożyli wnioski do Urzędu Gminy na odbiór płyt azbestowych. W ramach zapytania o cenę wyłoniono Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Zambrowie do odbioru transportu i utylizacji azbestu z terenu naszej gminy.
Na ww. zadanie otrzymaliśmy dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w kwocie 33 200,00 zł, natomiast z budżetu Gminy zostało wyasygnowane 16 300,00 zł. W terminie do 30 września 2024 r. w/w firma odebrała płyty azbestowe od mieszkańców gminy zgodnie z wykazem przedłożonym przez Urząd Gminy i zutylizowała na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Przedsięwzięcie cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców. Dzięki aktywności gminy mieszkańcy mogą nie tylko pozbyć się eternitu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, ale także otrzymać potwierdzenie jego przekazania do punktu odbioru odpadów niebezpiecznych.
Wróć