Menu

Banery

Dane kontaktowe

Tel:   +48 29 761 37 76 lub 93

e-mail: ug[a]baranowo.pl
ePUAP: /i910dx9qsx/SkrytkaESP

Zapraszamy do Urzędu:
7:30 - 15:30   poniedziałek, wtorek,  
7:30 - 17:00   środa,
7:30 - 15:30   czwartek,
7:30 - 14:00   piątek.

  • Otwórz się na pomoc
  • System Informacji Przestrzennej Gminy Baranowo
  • Mazowieckie Wspólnie do przyszłości
  • Defibrylator AED
  • Czyste Powietrze stan na 30.03.2025
  • Harmonogram odbioru odpadów komunalnych
  • profilaktyka jodowa

Ogłoszenia

Dobry Start razem z ZUS – wnioski od 1 lipca 2025 r.

Od 1 lipca 2025 r. rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole. 

Wsparcie przysługuje raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będziemy przyjmować od 1 lipca do końca listopada 2025 r. Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września. 

Wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć tylko elektronicznie przez:
•    aplikację mZUS,
•    Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS, 
•    bankowość elektroniczną lub
•    portal Emp@tia.

Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:
•    PESEL dziecka,
•    nazwę i adres szkoły oraz
•    aktualny numer rachunku bankowego.

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń, będziemy przekazywać elektronicznie. Informacja o przyznaniu wsparcia będzie dostępna w skrzynce odbiorczej na koncie na PUE/eZUS rodzica lub opiekuna – również wtedy, gdy ta osoba złoży wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE/eZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja o odmowie przyznania świadczenia).

Świadczenie będziemy wypłacać wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

Metryka

  • AutorEdyta Politowska
  • Baner reklamowy Programu Dobry Start 2025

Banery

Informacje kontaktowe

Urzad Gminy w Baranowie

Rynek 7, 06-320 Baranowo
NIP: 761-11-82-755, REGON: 000533618
Numer konta: 85 8917 0001 0030 1240 2000 0010

[obiekt mapy] Lokalizacja Urzędu Gminy Baranowo na mapie